Wednesday, April 20, 2011

late nite talk wif encik abah

salam bahagia semua..

tonite , i assume it as men talks..haha..
siyes, x penah men talk2 ngan encik abah lewat2 gini..
topiknya " masa depan " ehem..ehem..

asb, pelaburan, pinjaman bank, insurans, pajak gadai islam, ..


        tiba2 plak malam ni, rasa nak tanya encik abah tentang investment bagai ni..
selepas beberapa sesi bergaduh soal jawab, da siap encik abah keluarkan dia punya hujah lagi..lastly, aku dah faham besikeli tentang alah ni..

        hmm..aku da ada plan da camne nak planning investment masa depan aku..bukan apa, aku teringat kata-kata sahabat aku Ammar Law

'' dalam dunia ni, ada tiga benda yang kita kena takut..pertama, sudah tentunya Allah, yang kedua masa depan kita, dan yang terakhir ...aku suda lupa..=.=''

           ye masa depan kita..termasuk bakal isteri dan anak-anak juga..investment yang betul, adalah wajib sebagai 'perlindungan' kepada diorang semua, lagik-lagik bakal wife aku..kih3 beruntung sapa jadik wife aku..ye dak?? dah lah hensem, kacak , berkebolehan memasak ditambah lagi dengan otak bergeliga..dah..dah..cukup la dengan pujian kalian semua tu..terima kasih..wat susah2 je..hahak

         apa yang aku fikir sekarang adalah, perlu kita semua ada satu pelaburan dan satu insuran untuk diri kita..bagi aku, aku tertarik pada ASB ..n kalo boleh nak insured insuran jugak, tapi x keje ag..nak bayaq ngan apa 6t? ngan daun boleh?? haha

so, what say you?


1 comment:

FasiHaH SupiaN said...

try MAA takaful..it is worth more than asb...siap ada shariah council, asb tak ada....just suggestion...