Monday, May 24, 2010

pukui!! pukui!! pukui!!

okeh, ape yang perlu kita buat kalo kita menyampah dengan seseorang??.
pukui dia?
debik dia?
sepak? 
terajang?
siku rusuk kiri dia??



seminggu ni aku ''hot mood''. x leh tengok muka tuut..ntah sebab ape..chaitan r ni, hasut aku suh aku benci-benci orang lain ni..chilakes ko chaitan!! 

aku dah try, tak nak benci menyampah dengan budak ni..last-last, jadi menyampah balik..
  '' alah, incik sekapur.. tak baik taw, benci-benci orang ni..sabar lah ye..'' 

ye lah..aku tau, tak baik.. dah try ..tapi still lagi ada perasaan benci tu..nak wat camne??..
  '' yang penting awak sangka baik kat dia, ape-ape pun sangka baik ye..'' 

ye lah..ye lah..nanti saya cuba..
   '' haa, camtu lah cayang saya..dengar kata nasihat..''

sayang??..awww..

2 comments:

adeqmanje said...

Istighfar..terdapat sebuah mahligai dpinggir syurga tuk diperolehi oleh penghuninya yg MENINGGALKAN PERBALAHAN YANG TIDAK BERMANFAAT WALAUPUN DI PIHAK YANG BENAR..
Sabda Rasulullah s.a.w.: "Sesungguhnya kemarahan itu dari syaitan dan syaitan itu dicipta dari api, dan api itu hanya boleh dipadamkan dengan air. Maka, apabila seseorang di antara kamu marah, hendaklah dia berwuduk." (HR Abu Daud)..wallahu'alam.. :)

sekapur said...

thanks alot adeqmanje..nasihat yang berguna